Co uważam za niezwykle istotne to jest pewność siebie, podobno pewność siebie jest czymś, pożądanym, oczekiwanym a zwłaszcza w sytuacji kiedy musisz wystąpić publicznie bo według badań najbardziej boimy się występować publicznie nawet bardziej boimy się tego niż śmierci co jest bardzo ciekawe. Boimy się oceny innych boimy się tego co inni ludzie sobie o nas pomyślą, co w nas ocenią, jak będą nas odbierać. Tylko należy się zastanowić nad jedną rzeczą czy Ty często myślisz o innych w tych kategoriach co zrobili źle? Co zrobili niewłaściwie? Ok może zauważysz coś takiego, ale czy poświęcasz na to swój czas, swoja energie? Czyli w pewności siebie trzeba sobie uświadomić że Twoje życie jest mało interesujące dla innych, dla Twoich bliski oczywiście, jak najbardziej, dla tych którzy Cię kochają, dla tych którzy spędzają z Tobą czas liczy się to co robisz, jak to robisz tylko właśnie w tym miejscu powinieneś sobie uświadomić że jeżeli nawet coś Ci się nie uda to oni nadal będą Cię kochać więc ta miłość, to wsparcie powinna dawać Ci pewność siebie, ale mimo wszystko nadal wszystko tak jest skonstruowane że ta pewność siebie jest nie łatwa do wygenerowania, ale tutaj mówimy o takiej długotrwałej pewności siebie która z Tobą już po prostu jest. Trening mentalny pokazuje że są sposoby które możesz szybko wprowadzić w życie, szybko wywołać tę pewność siebie, a jak to można zrobić?

Dwa takie szybkie sposoby. Jeden to długopis, na pewno masz w torebce, gdzieś pod ręką, na biurku więc bierzesz długopis wkładasz w usta tylko tę stronę dłuższą i przytrzymujesz. A co to daje? To powoduje że w Twoim organizmie zmienia się gospodarka hormonalna bo masz na wysokim poziomie hormon stresu a chodzi o to żeby ten hormon stresu obniżyć a podnieść poziom testosteronu hormonu pewności siebie i profesor z Harvardu Emy Cuddy prowadziła badania które pokazały że takie ułożenie mięśni twarzy powoduje że ta gospodarka hormonalna się zmienia bo organizm otrzymuje sygnał że Ty się uśmiechasz, dodajesz sobie pewności siebie, jesteś zadowolony więc to zaczyna zupełnie inaczej w Twoim organizmie funkcjonować.

Spróbuj, sprawdź jak to działa na Ciebie, na mnie działa zakładam jeżeli podejdziesz na poważnie do tego ćwiczenia, jeżeli wczujesz się w to ćwiczenie, poświęcisz temu dwie minuty to na Ciebie też to zadziała. Jaka jest jeszcze inna rzecz którą możesz wypróbować, jest to pozycja mocy, pozycja wonder woman są tutaj dwie takie pozycje czyli możesz stanąć mocno, stabilnie na nogach, ponieść ręce do góry, przypomnieć sobie sytuacje w której odniosłeś sukces zwycięstwo i trzymać przez chwile tak ręce przypominać sobie ten ogromny sukces, zwycięstwo gdzie odczuwałeś dumę, radość, poczucie że możesz wszystko i zaciskając nawet pięści w tym geście zwycięstwa potrwać chwilę i to ma takie samo założenie jak ten długopis w ustach czyli też ma n celu zmienić Twoją gospodarkę hormonalną więc wczuj się w to lub drugi sposób to pozycja wonder woman czyli ręce ułożyć na biodrach i też w takiej pozycji chwilę trwać. Są to takie niewielkie rzeczy dla niektórych śmieszne ale jeżeli to działa to czy nie warto tego spróbować, nie warto nawet być chwilę śmiesznym dla samego siebie bo nie musisz tego robić publicznie ale w pokoju przed wystąpieniem albo w łazience przed wystąpieniem poświęć temu dwie minuty bo jeżeli to zadziała i pozwoli Ci lepiej wystąpić publicznie, lepiej przeprowadzić negocjacje, lepiej wypaść na jakimś ważnym spotkaniu to czy nie warto z tego skorzystać? Czy nie warto być nawet przez chwile śmiesznym dla samego siebie i  podnieść tę pewność siebie? Zastanów się.

W kolejnych artykułach powiem Ci jak możesz podnieść tą pewność siebie bo budowanie pewności siebie jest to proces, proces który trwa, on nie będzie trwać tych dwóch, trzech minut jak te krótkie sposoby ale ta pewność siebie którą chcemy tak naprawdę mieć, którą chcemy uzyskać, która ma nam towarzyszyć na co dzień jest procesem, jest wysiłkiem którym musisz podjąć żeby ją mieć ale myślę że warto na razie zacznij od tych krótkich technik, sposobów aby móc na szybko przywołać tą pewność siebie.

Please follow and like us:
Kategorie: Blog

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram