Piąty odcinek na temat treningu wyobrażeniowego, mógłbyś się zdziwić dlaczego aż tyle przecież mógłby być jeden długi artykuł i temat załatwiony ale właśnie to jest trening, to jest praca, to jest ćwiczenie i nie chce na jeden raz naładować Cię tymi ćwiczeniami, właściwie przeładować wolałam żebyś sobie to podzielił na kroki i oczywiście te ćwiczenia proponowane przeze mnie to nie są wszystkie możliwe i to ma na celu właśnie dać Ci pewne wyobrażenie na temat jak możesz ćwiczyć swoją wyobraźnię sam bo przy treningu wyobrażeniowym, wizualizacji może też ktoś Ci towarzyszyć, może towarzyszyć Ci osoba która w pewien sposób Cię poprowadzi, która ma w tym doświadczenie i wie jakich słów używać, na co Cię ukierunkować. I kolejny artykuł będzie o tym, o kolejnym ćwiczeniu oczywiście i w tym ćwiczeniu jak w życiu wielokrotnie spotykają Cię sytuacje które Cie zaskakują, w których nie wiesz co zrobić i dopiero po jakimś czasie przychodzi Ci ta myśl że gdyby Ci to jeszcze raz się przydarzyło to zrobiłbyś to, to i to. Jesteś bardziej świadomy co możesz zdziałać, co możesz zrobić albo zaraz po danej sytuacji powiedziałeś coś komuś a potem uważasz że powinieneś powiedzieć zupełnie coś innego że gdybyś jeszcze coś dodał to Ty byś się lepiej czuł. Więc po fakcie pojawiają się takie myśli że coś mogłeś zrobić inaczej zrobić więcej. Więc w  tym kolejnym ćwiczeniu chce żebyś sobie wyobraził nawet taką bardzo abstrakcyjną sytuację albo im bardziej abstrakcyjna sytuacja która może przydarzyć Ci się w życiu żebyś sobie wyobraził taką sytuację i zobaczył jak Ty na nią reagujesz co mówisz, jak się zachowujesz, jak wyglądasz, jak oddychasz, co Cię otacza, jacy ludzie Cię otaczają w tej sytuacji. Więc pierwsze zadanie to jest w ogóle stworzyć sobie taką sytuację wręcz niemożliwą która się zadzieje w Twoim życiu ale w dalszej kolejności skupienie się na tym jak Ty reagujesz w danej sytuacji, jak się czujesz w tej sytuacji to też zależy od tego czy wyobraziłeś sobie sytuację komfortową czy nie komfortową, czy dobrze się czujesz w tej sytuacji czy nie więc też obserwuj swoje uczucia, odczucia, Twoje reakcje bo to w treningu wyobrażeniowym jest równie ważne, nie tylko samo ukierunkowanie się na samo myślenie na danej sytuacji widzenie tych obrazów ale też skupianie się na swoich odczuciach, swoich emocjach też warto się skupić na reakcjach płynących z Twojego ciała jaki jest Twój oddech, czy masz przyśpieszone tętno to wszystko razem tworzy dla Twojego umysłu obraz sytuacji bardzo rzeczywistej. Wyobraź sobie najbardziej niemożliwą sytuację i poobserwuj siebie, poobserwuj siebie w tej sytuacji i poobserwuj swoje reakcje zachowania to co mówisz i być może w następnej sytuacji trudnej będzie Ci łatwiej na nią zareagować albo zareagować tak jak byś rzeczywiście tego chciał. Więc zabieraj się do ćwiczenia i będzie jeszcze jeden materiał z treningu wyobrażeniowego już obiecuje że ostatni chociaż mam nadzieje że te dotychczasowe ćwiczenia są dla Ciebie przydatne i ciekawe.

Kategorie: Blog

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram