Tematem dzisiejszego artykułu będzie stres, chyba każdy doświadcza, doświadczył stresu i na pewno będzie go wielokrotnie doświadczać i ogólnie nie lubimy być zestresowani. Stres kojarzymy z czymś co wyprowadza nas z równowagi, przeszkadza nam normalnie, racjonalnie funkcjonować ale trzeba też mieć świadomość że ten stres oczywiście na odpowiednim poziomie jest nam potrzebny bo ten stres motywuje nas do działania, motywuje nas do tego żebyśmy coś zrobili, żebyśmy coś wykonali ale jeżeli ten stres jest na zbyt wysokim poziomie to w pewnym stopniu blokuje nas, przeszkadza nam więc ważne jest tutaj to żeby ten stres mieć powiedzmy pod kontrolą i może pomyślisz sobie że nie ma takiej możliwości żeby stres mieć pod kontrolą bo stres jest i im większe zadane do wykonania tym większy jest ten stres, im cięższa sytuacja przed Tobą tym ten stres jest większy i ok masz racje. Stres też u każdego jest na innym poziomie ale są sposoby które pomagają kontrolować ten stres, obniżyć go chociaż trochę i tutaj wystarczy zacząć od czegoś co tak naprawdę jest dostępne dla każdego czyli oddech.

Tutaj nie musisz mieć żadnych innych dostępnych technik, miejsca do wykonania nie wiadomo jakich ćwiczeń, wystarczy tylko i wyłącznie Twój oddech tylko oddech który w odpowiedni sposób powiedzmy to zastosujesz bo z reguły ten nasz oddech jest dosyć płytki a w sytuacji stresowej jest on jeszcze bardziej płytki, krótki tak szybko dosyć nerwowo oddychamy. Więc wtedy łatwo przejść na to oddychanie przeponowe czyli branie głębokich oddechów no często słyszy się jak ktoś komuś mówi w sytuacji stresowej oddychaj, spokojnie oddychaj i to jest bardzo znacząca i bardzo podstawowa rzecz którą możesz zastosować w sytuacji stresowej oddech. Oddech spowoduje że ten stres będzie w znacznie mniejszym stopniu oddziaływać bo ja nie powiem Ci że ten stres zniknie a nawet dobrze żeby nie zniknął zupełnie bo on będzie Cię motywował do działania ale ważne żeby to był taki stres wspierający który właśnie będzie popychał Cię do działania ale pozwoli Ci spokojnie, racjonalnie myśleć o tym co masz do zrobienia a nie jak często się mówi że kogoś zjadł stres bo było go za dużo nie wiedział co ma zrobić z tym stresem i poddał się temu stresowi, a tutaj ten oddech zaczynając od tego oddechu przeponowego może bardzo dużo dobrego zdziałać na tę sytuację która przed Tobą stoi. Więc taki oddech przeponowy czyli czujesz jak unosi się Twój brzuch, jeżeli nie wiesz czy dobrze wychodzi Ci to ćwiczenie to dobrze jest się położyć i położyć dłonie na brzuchu i jeżeli będą się te dłonie unosić to znaczy że pracuje przepona i jest ten oddech przeponowy ale nawet jeśli czeka Cię jakieś przemówienie i wiąże się z tym stres to zadziała też na kolejną rzecz że będzie Ci lepiej przemawiać, będzie Ci lepiej kontrolować ten oddech w czasie przemawiania.

Więc widzisz jedno ćwiczenie a zadziała Ci już na dwa tematy czyli na stres i na przemawianie, więc tutaj warto zastosować ten oddech ale są też inne techniki oddechowe chociażby 3, 1, 6 czyli przez 3 sekundy nabierasz powietrza, zatrzymujesz przez jedną sekundę i przez sześć sekund wypuszczasz powietrze i powtarzasz to kilka krotnie. Inną techniką jest też 4, 7, 8 bardzo podobny schemat tylko inne ujęcie sekundowe czyli przez cztery sekundy wdychasz powietrze, na siedem sekund zatrzymujesz i przez 8 sekund wydychasz to powietrze. Ja z kolei najbardziej lubię technikę 4 na 4 na 4 inaczej technika snajperów i tutaj dochodzi Ci jeszcze jedna pozycja czterech sekund ale schemat jest znowu bardzo podobny czyli 4 sekundy wdech, przez 4 sekundy zatrzymujesz, przez 4 sekundy wydychasz powietrze i znowu na tym wydechu na 4 sekundy wstrzymujesz powietrze i powtarzasz to kilku krotnie i zobaczysz że poziom stresu jest znacznie obniżony. Kolejną rzeczą którą zakładam na pewno masz pod ręką jest napić się wody to też bardzo pomaga obniżyć stres, cały nasz organizm w większości składa się z wody więc w tej sytuacji stresowej gdzie prawdopodobnie bardziej się pocisz, wynika to ze stresu więc też uzupełniasz sobie te płyny i pomaga to też lepiej dotlenić Twój organizm więc szklanka wody, oddech i tak naprawdę już masz taki mały zestaw podręczny jeśli chodzi o sytuację stresową. Jeżeli masz troszeczkę więcej czasu i chcesz wprowadzić też taką systematyczność w moim życiu możesz zacząć medytować, medytacja też opiera się w głównej mierze na wyciszeniu swojego organizmu na skupieniu się na swoim ciele więc ona też jest bardzo pomocna tylko tutaj też jest to ważne że trzeba ją praktykować czyli taka jednorazowa medytacja w jakiś sposób zadziała na Ciebie ale te największe efekty o które Tobie chodzi w sytuacji stresowej uzyskasz jeżeli te medytacje będziesz stosować codziennie tak naprawdę a jeśli nie to przynajmniej przez te kilka razy w tygodniu przez te 5, 10 minut. Spróbuj medytować, spróbuj usiąść spokojnie w komfortowym miejscu skupić się na swoim oddechu i też na swoich myślach ale nie analizować tych myśli pozwolić im tylko płynąć bez takiego skupiania się na tych myślach, które przychodzą do Ciebie bo one będą cały czas przychodzić ale chodzi tutaj o to żeby mieć świadomość tego że te myśli są ale dać sobie spokój od ich analizowania. Więc do medytacji bardzo Cię zachęcam tylko tutaj jeśli chodzi o te sytuacje stresowe ważna jest ta systematyczność. Kolejną rzeczą jest też sport, sport w bardzo dużym stopniu rozładowuje stres, więc jeżeli masz taką możliwość, lubisz ruch, lubisz sport to jak najbardziej to będzie obniżać poziom stresu ale w tej sytuacji takiej nagłej stresowej to zacznij przede wszystkim od oddechu i szklanki wody i to już bardzo dużo zrobi dobrego na tę sytuacje stresową, na ten Twój stres kolejno medytacja, sport. Więc do działania i pamiętaj że stres tak naprawdę też Ci jest potrzebny do działania.

Kategorie: Blog

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram