Zastanawiam się jak to jest u Ciebie z przyjmowaniem Feedback ’u. Wykonujesz coś, robisz coś na czym Ci zależało i nagle ktoś co to zobaczy, kto to usłyszy mówi Ci, ze coś powinieneś w tym poprawić, coś zmienić.  Fajnie jest kiedy używa odpowiednich słów, że nie jest to wyłącznie krytyka  i powiedzenie nie podoba mi się i już. Jeżeli w odpowiedni sposób umie Ci przekazać informację zwrotną to świetnie – bo to jest też ważna umiejętność ale jak Ty umiesz przyjmować feedback?
Czy jesteś w stanie zrozumieć coś co komu innemu mogło się nie spodobać? Co ktoś chciałby poprawić? Zmienić?  Czy zamykasz się na taką ocenę? Odcinasz się od tego, myślisz ze ktoś nie ma racji? Jest złośliwy i chce się na Tobie tylko wyżyć, odreagować. Tutaj mogą być różne scenariusze bo różne są osoby ale zakładając taki scenariusz, ze ktoś w dobrej wierze mówi Ci, że cos powinieneś zmienić, poprawić. Czy jesteś w stanie to zaakceptować ?  czy tak jesteś skupiony na swoim projekcie, na swoim zadaniu że nie chcesz przyjmować takiej informacji zwrotnej. Jeżeli tak to jest u Ciebie to pomyśl, że powinieneś  próbować inaczej na to spojrzeć. Osoba, która daje Ci taką informację zwrotną ma na celu ulepszenie tego, poprawy i jeżeli robi to w sposób przyjazny, wskazujący na tym, że faktycznie jej na tym zależy to warto wziąść takie słowa pod uwagę i uwzględnić to w tym swoim zadaniu czy też projekcie. Inaczej to wygląda jeżeli osoba chce to złośliwie, bo niekiedy też to tak wygląda. Złośliwie mówi, że się to nie podoba i że to nie jest fajne. Wynika to z jej zazdrości, że Ty zrobiłeś cos dobrze, świetnie  i ona zazdrości. Nie umie tego pokazać w inny sposób  mówiąc np. że to świetna robota, super, też tak chce kiedyś zrobić tylko w inny sposób do tego podchodzi.

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żebyś Ty umiał przyjąć feedback – czy pozytywny czy negatywny. Często nie potrafimy przyjąć tego pozytywnego feedback’u bo ktoś mówi nam świetnie to zrobiłeś, super robota a Ty mówisz – nie no weź przestań to w ogóle  nic nie znaczy, to jest do poprawki i to trzeba zmienić. Dlaczego takiego feedback ‘u nie potrafisz przyjąć. W każdym z tych aspektów przyjmowania feedback ‘u ważne jest Twoje poczucie wartości, ono powinno być na takim nie zachwianym poziomie – zarówno umiesz dostrzec to, że ktoś krytykuje twój projekt, twoje zadanie i chce Ci pomóc i też powinieneś umieć przyjąć pozytywne słowa. Wiem, że to nie jest łatwe bo ja przez długi czas się tego uczyłam żeby na słowo pochwały nie reagować słowami: „weź przestań..” tylko powiedzieć dziękuje. Jedna rzecz mnie zastanawia kiedy odpowiadam teraz po prostu dziękuje albo też tak czuje, tez tak myślę to jest najpierw zdziwienie tej drugiej osoby, że ja nie neguje swoich projektów, swoich zadań tylko dziękuje. W społeczeństwie jest jednak takie przyzwyczajenie, że negujemy to co zrobiliśmy, nie umiemy sami tego docenić i dlaczego oczekujemy od innych żeby chwalili nasze rzeczy jeżeli sami tego nie potrafimy. Spróbuj przy następnej okazji kiedy ktoś pochwali Twój projekt, to co zrobiłeś, to co dokonałeś powiedzieć po prostu dziękuje i w drugą stronę jeżeli ktoś skrytykuje Twój projekt – tak po prostu, bez żadnego uzasadnienia, bez konkretów co powinno być zmienione i dlaczego to dopytaj się jej właśnie z jakich powodów a jeżeli nie będzie umiała tego uzasadnić w żaden sposób to zostaw to, nie bierz tego pod uwagę, nie bierz opinii bo być może być tak, ze ona chciałaby dokonać takich rzeczy jak Ty i na ten moment łatwiej jest jej skrytykować niż poprosić o wskazówki jak to może też dokonać.

Pierwsze zadanie – naucz się przyjmować Feedback, zwykłe słowo dziękuje wystarczy, spróbuj jak się będziesz z tym czuć. Początkowo myślę, że nieswojo, dziwnie  bo nagle nie tłumaczysz się ze swoich osiągnięć tylko po prostu dziękujesz, przytakujesz tej osobie.

Dwa – nie przejmuj się tym co mówią inni bo jeżeli inni ale inni nie potrafią tego uzasadnić, bo jeżeli ktoś nie potrafi tego uzasadnić  i wskazuje Ci konkretne rzeczy to weź pod uwagę bo być może warto cos zmienić.

Do dzieła! Trzymam kciuki

Cześć

Please follow and like us:
Kategorie: Blog

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram